header
plovdivmedia

Неделя, 12 Февруари 2012    office@maini4kiteen.net    032/62 16 13


Новина от категория School news

Телевизията вреди

Размер на шрифта: A+ /  нормален /  A-

Maini4kiTeen - Телевизията вреди

Колкото повече телевизия гледат малките деца, толкова по-голяма е вероятността на десет години да се справят зле в училище и да имат здравословни проблеми.
Учени от университети в Мичиган и Монреал са изследвали 1300 деца и са установили, че негативните ефекти върху децата на по-голяма възраст се увеличават с всеки допълнителен час гледане на телевизия. Представянето в училище е по-лошо, а консумирането на вредни храни – по-голямо, съобщи ВВС.
По време на изследването учените питали родителите колко телевизия гледат децата им на 29 месеца (две години и пет месеца) и 53 месеца (четири години и пет месеца). Средно децата на две години гледали телевизия под девет часа седмично, докато четиригодишните – под 15 часа седмично. 11% от двегодишните и 23% от четиригодишните обаче гледали повече от препоръчителните максимум два часа дневно.
След като децата станали на 10 години, учените анкетирали учителите им, които трябвало да оценят способността на децата да учат и поведението им. На същата възраст бил определян и Индексът на телесната маса на тези деца.
В резултат на изследването е намерена връзка между гледането на повече телевизия на две години и по-слабото ниво на ангажимент в класната стая, както и с лошо представяне по математика. Изследователите установили също намаляване на общата физическа активност и повишена консумация на безалкохолни напитки. „Ранното детство е ключов период за развитието на мозъка и формирането на поведението“, коментира пред ВВС ръководителят на изследването доктор Линда Пагини от Монреалския университет. Гледането на много телевизия в този период може да доведе до нездравословни навици в бъдеще. „Здравият разум ни казва, че стоенето пред телевизора замества времето, което би могло да се използва за други дейности, които развиват и обогатяват детето, и изпълняването на задачи, които насърчават когнитивните възможности, поведенческото и моторното развитие“. „Въпреки че очаквахме, че влиянието на гледането на телевизия в ранно детство се изчерпва около седемгодишна възраст, фактът, че негативното отражение продължава и след това, е доста плашещ“.

Още статии


Топ новини
Публикувана на
4 Май 2010 година

Фейсбук...

Социалните медии като Фейсбук карат хората да се чувстват по-добре, показва американско изследване, цитирано от БГНЕС.

Мнозинството хора имат положителни преживявания в социалните мрежи и редовно получават мили жестове, когато ги използват,...

Азис като...

По подобие на доста родни фолк изпълнители, сред които Лияна и Алисия, Азис също ще промотира новото си парче на празника на Влюбените - 14-ти февруари. Той отново подгрява почитателите си с провокативни изказвания, но този път е помислил и за антифеновете си,...

Женят овен и...

За празника на влюбените Свети Валентин управата на китайска зоологическа градина ще бракосъчетае романтично обвързани овен и сърна, които са неразделни от доста време, пише в. "Метро".
Овенът Чанмао отдавна си падал по грациозната сърна Чунцзъ. Те били...

Най-лошият...

Опасен вирус вилнее в социалната мрежа Фейсбук, пише petel.bg. Вирусът е наречен „Покана FACEBOOK“ и уврежда целия твърд диск на вашия компютър. Предупреждението за новата зараза върви от няколко дни. Всъщност това е най-лошият вирус, обявен от CNN. Microsoft пък го...